Hello
Üdvözlünk az IdeSol szakértői blogjában
Tanúsítvány a pénzügyileg legstabilabb cégeknek
A Dun & Bradstreet nemzetközi üzleti információszolgáltató és -minősítő minden működő vállalkozás pénzügyi stabilitását, üzleti megbízhatóságát osztályozza egy folyamatosan visszamért és bizonyított, nemzetközi szakértők által kialakított módszertan alapján. Így került kiválasztásra cégünk, az IdeSol Security Információbiztonsági és Adatvédelmi Tanácsadó Kft. is, mint a pénzügyileg legstabilabb cégek egyike.
Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a Dun & Bradstreet objektív cégminősítése alapján a legjobbak között szerepelhetünk. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a piacon tisztességesen járjunk el, így fontos számunkra, hogy egy külső szakértő is megerősítette, hogy cégünk fizetésképtelenségi valószínűsége kiemelkedően alacsony. Hisszük, hogy a Dun & Bradstreet Tanúsítvány segítségével ügyfeleink, szállítóink, munkavállalóink felé is tovább fokozzuk azt a bizalmat, mely egyre fontosabb a hosszú távú, szilárd üzleti kapcsolatokban. Azzal, hogy egy független, nemzetközi szakértő elismerte cégünk stabilitását, azt az üzenetet hordozza számunkra, hogy jó úton járunk cégünk építésében, fejlesztésében. Mivel vállalkozásunk minősítése szigorúan szakmai szempontok alapján történt, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet, így a Dun & Bradstreet Tanúsítvány valóban pozitívan különbözteti meg cégünket a piacon.
Az IdeSol Security Információbiztonsági és Adatvédelmi Tanácsadó Kft. a Dun & Bradstreet AA (dupla A) Tanúsítványát kapta meg, mely azt jelzi, hogy velünk történő üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata nagyon alacsony.
A Dun & Bradstreet Tanúsítvány alapja a Dun & Bradstreet minősítése, mely nemzetközi szinten hosszú évtizedek óta minősíti a cégeket megbízhatóságuk alapján. A Dun & Bradstreet Tanúsítvány, mely AAA, AA és A jelzéssel kerül kiállításra, jelzi a cégek stabilitását, és azt, hogy az ilyen jelzéssel rendelkező vállalkozás pénzügyileg stabil. Az AAA cégminősítést 1989-ben vezették be és 1996 óta kaptak lehetőséget a vállalatok, hogy üzleti megbízhatóságukat tanúsítvány formájában is megmutassák. A tanúsítvány lehetőséget nyújt az arra jogosult cégek számára, hogy mások számára megmutassák cégük elismert, megbízható, hitelképes vállalat. A Dun & Bradstreet Tanúsítványt Európa számos országában használják az üzleti élet különféle területein.
A Dun & Bradstreet minősítés több hivatalos forrásból származó adaton alapul, úgy mint – Magyarország esetében – az Igazságügyi Minisztérium adatai, a Cégbíróság bejegyzései, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, illetve más hatóságok adatai. A hivatalos források adatai mellett a minősítés beépíti a vállalatra vonatkozó pénzügyi információkat, úgy mint mérlegadatok, eredménykimutatás, trendek. A minősítés figyelembe veszi a cég vagy szervezet demográfiai adatait, azaz a cég életkorát, tevékenységét, méretét, tulajdonosait, azok kapcsolódásait. A Fizetési tapasztalat program adataiból beépíti a minősítésbe, hogy az adott vállalkozás határidőben vagy késéssel, azaz milyen fizetési fegyelemmel egyenlíti ki számláit. A fentieken kívül számos egyéb gyűjtött információt is hozzátesz a rendszer a Dun & Bradstreet minősítéshez, úgy mint végrehajtási adatok vagy sajtóhírek.
Mivel a Dun & Bradstreet minősítés nemcsak cégünk jelenlegi pénzügyi stabilitását mutatja, hanem a Dun & Bradstreet minősítés kialakításának köszönhetően azt is, hogy ez elkövetkező egy évben milyen valószínűséggel válik fizetésképtelenné vállalkozásunk, büszkén állíthatjuk, hogy az IdeSol Security Információbiztonsági és Adatvédelmi Tanácsadó Kft. a jövőben is stabil szereplője lesz a piacnak.
ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszer kialakítás, tanácsadás és felkészítés tanúsításra
Milyen szabvány az ISO 9001:2015?
Minőségirányítási rendszerek bemutatása és szükségszerűsége
Az ISO 9001-es szabvány (ISO 9001:2015 / MSZ EN ISO 9001:2015) vált napjaink legelterjedtebb és legismertebb szabványává, amely alapján az egyes vállalatok kiépíthetik saját minőségirányítási (minőségbiztosítási) rendszerüket és lehetőséget szerezhetnek, annak független, harmadik fél általi tanúsítására (minősítésére).
Az ISO 9001 szerinti tanúsítás (minősítés) ma már elengedhetetlenül fontos és alapvető elvárás a vállalatok számára, legyen szó közbeszerzésről vagy csak egy beszállítói pozíció elnyeréséről. Azon vállalat, aki nem rendelkezik ISO 9001 szerinti tanúsítással (minősítéssel) jelentős hátránnyal indulnak a versenyben a konkurenciával szemben!
Miben tudunk segíteni?
• Rendszer kialakítás / kiépítés és bevezetési tanácsadás;
• Rendszer fenntartás, utógondozás (minőségirányítási vezetői poszt ellátása outsource tevékenységként);
• Rendszer fejlesztés, hatékonyság növelés és egyszerűsítés;
• Rendszer átalakítás, integrált rendszerek esetén is;
• Oktatás.
Miért vegyen igénybe tanácsadót az ISO 9001 bevezetéséhez?
Mert egy tanácsadó
• lerövidíti a bevezetés folyamatát és költséget takarít meg, mivel nem kell a szervezetből egy munkatársat erre a feladatra delegálni;
• könnyebben értelmezi a szabvány előírásait (aminek nyelvezete elég nehézkes egy laikus számára), így megfelelően tudja azokat implementálni a vállalat folyamataira;
• nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mivel több rendszer kialakításában is részt vett már;
• több szakterületen is dolgozott, így az egyes jó gyakorlatokat át tudja ültetni az adott vállalat működési környezetébe;
• folyamatosan képzi magát, így mindig naprakész ismeretekkel rendelkezik az ISO 9001 szabvány családdal kapcsolatosan.
Milyen előnyei vannak egy ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási (minőségbiztosítási) rendszer bevezetésének?
Az ISO 9001 bevezetése a következő előnyökkel járhat (amennyiben azt egy megfelelő tanácsadó közreműködésével hajtják végre!):
• rendszer szemlélet a cég irányításában;
• vevői reklamációk gyorsabb és hatékonyabb kivizsgálása;
• az értékesítés növelése a költségcsökkentés mellett;
• folyamatok fejlesztése;
• vállalat hatékonyságának növelése;
• minőségi szemlélet fokozása a teljes szervezeten belül;
• vevők megelégedettségének magasabb szintre helyezése.
Az ISO 9001-es szabvány (ISO 9001:2015 / MSZ EN ISO 9001:2015) egyben lehetőséget biztosít egy keret rendszer kialakítására is, melybe könnyen implementálhatóak az egyéb szabvány követelmények (információbiztonság – 27001; környezetvédelem – 14001; autóipar – 16949 stb.) előírásai is, ezáltal megkönnyítve a vállalatok számára az alkalmazásukat.
Miből is áll valójában egy ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszer kiépítése?
I. Fázis – Előkészítés:
• Az első kapcsolatfelvételt követően, munkatársunk felkeresi Önt és személyesen tájékoztatja a tanácsadás pontos metodikájáról és időtartamáról.
• A látogatást követően kifejezetten az Ön vállalatára specifikált ajánlatot készítünk.
• Amennyiben az ajánlat elnyerte tetszését vállalataink közt szerződéskötésre kerül sor.
II. Fázis – Rendszer kialakítás és bevezetés:
• A szerződéskötést követően részletes helyzetfelmérést végzünk Önöknél a minőségirányítási rendszer kialakítása, a hatékonyság növelése továbbá a lehetséges fejlesztendő területek kijelölése érdekében.
• A folyamatos konzultációkat követően elkészítjük és jóváhagyásra átnyújtjuk a minőségirányítási dokumentumokat (Minőségirányítási kézikönyv, eljárások, munkautasítások, formanyomtatványok stb.).
• A jóváhagyást követően aktív tanácsadói közreműködés mellett közösen irányítjuk a minőségirányítási rendszer bevezetését.
• A bevezetést követően (minimum 2-3 hónap elteltével) a tanácsadó közreműködésével belső auditot hajtunk végre.
• A belső audit tapasztalatai alapján tovább fejlesztjük és finomítjuk a kialakított minőségirányítási rendszert.
III. Fázis – Tanúsítás:
• A bevezetéssel párhuzamosan segítséget nyújtunk a tanúsító kiválasztásában és a vele való kommunikációban.
• A tanúsító audit előtt egy független (aki nem vett részt az Ön vállalatánál a tanácsadásban) tanácsadó kollégánk tanácsadói auditot tart Önöknél, ezzel is segítve és a felkészülést a tanúsító auditra.
• A tanácsadói audit tapasztalatait figyelembe véve közösen javítjuk és fejlesztjük tovább a minőségirányítási rendszert.
• A tanúsító auditon a felkészítésben részt vevő tanácsadónk aktív részvétele és közreműködése mellett támogatjuk minden Megrendelőnket.
IV. Fázis – Utógondozás:
• A tanúsítás végrehajtását követően kezdődik meg a minőségirányítási rendszer folyamatos fenntartása és fejlesztése.
• Tanácsadóink természetesen az utógondozási folyamatot is aktívan támogatják.
• Évente minimum 1, de nagyobb vállalatok esetén akár évi 2-3 belső audit megtartása a minőségirányítási rendszer fejlesztése érdekében.
• Felkészülés az évente egyszer tartandó felügyeleti tanúsító auditra szintén a tanácsadó közreműködésével.
ISO 9001 szabványhoz kapcsolódó fontosabb szabványok és előírások
• ISO 9000:2015 Quality management systems. Fundamentals and vocabulary – MSZ EN ISO 9000:2015 Minőségirányítási rendszerek. Alapok és szótár
• ISO 9001:2015 Quality management systems. Requirements. – MSZ EN ISO 9001:2015 Minőségirányítási rendszerek. Követelmények
• ISO 9004:2018 Quality management systems. Guidelines for performance improvements – MSZ EN ISO 9004:2018 Minőségirányítási rendszerek. Útmutató a működés fejlesztéséhez.
• EN ISO 19011:2002 Guidelines for quality and/or environmental management systems auditing – MSZ EN ISO 19011:2003 Útmutató minőségirányítási és / vagy környezetközpontú irányítási rendszerek auditjához.
• ISO/IEC 90003:2004 Software engineering. Guidelines for the application of ISO 9001:2000 to computer software – MSZ ISO/IEC 90003:2005 Szoftvertechnológia. Az ISO 9001:2000 alkalmazási irányelvei számítógépes szoftverekhez.
Hogyan történik a rendszer kialakítása? Mi mindenben segítünk!
Rólunk mondták:
Kiváló az együttműködésünk évek óta, bármilyen problémával is kerestük meg őket mindig tudtak javasolni valamilyen megoldást!
A tanácsadók felkészültségében és szerte ágazó iparági ismeretükben még sosem csalódtunk, mindig szívesen dolgozunk együtt velük.
Nem csak a szerződéses teljesítésre figyeltek, hanem felhívták a figyelmünket olyan területekre is ami a projekten kívül esett.
MIÉRT VÁLASSZ MINKET?
Vevő központúság
Vevő igényeinek pontos és mélyreható megismerése, több szemszögből vizsgálva az üzleti problémákat.
Projektmenedzsment
Folyamatosan kézben tartott projekt menedzsment, rendszeres időközönkénti prezentálás a menedzsment felé az előrehaladásról.
Szakértelem
Professzionálisan képzett, felkészült és nagy tapasztalattal rendelkező tanácsadók. Multidiszciplináris tanácsadói csapat és feladat végre hajtás.
Kommunikáció
Rendszeres és döntést támogató kommunikációk csatornák a vállalat vezetősége, a projektben érintett munkatársak és a tanácsadók között.
Kockázat menedzsment
Megbízó munkatársaival közösen végrehajtott kockázatelemzés és értékelés a projekt méretétől és irányúltságától függően.
Tervezés
Határidők folyamatos nyomonkövetése és pontos tartásának figyelése. A hatékonyság növelése érdekében a célok folyamatos kiértékelése.
Éve már a vevőkért
Sikeresen lezárt projekt
%
Vevői elégedettség
Tanácsadói év tapasztalattal
AKIK MÁR ELÉGEDETT ÜGYFELEINK
TUDOM MIT AKAROK!
VEGYÉTEK FEL VELEM A KAPCSOLATOT!
MUNKATÁRSAINK